Ludzie
Wiedza
Zdrowie

Najnowsze artykuły

pizza
Dieta

cheat day – sprawdź czy nie popełniasz tych błędów

CHEAT DAY – warto robić czy jednak nie? Każdy z nas zaczynając swoją przygodę ze zdrowym stylem życia lub odchudzaniem zbyt restrykcyjnie podchodzi do sposobu odżywiania odmawiając sobie wszystkiego, co teoretycznie jest niezdrowe. Lekarstwem na to ma być CHEAT DAY, który w swojej genezie pozwala na jednodniowe odstępstwo od diety i spożywanie tego, co dusza zapragnie. Celem zastosowania cheat day jest: przestrzeganie diety w ciągu tygodnia, a w weekend

Czytaj więcej ›
posiłek po treningu
Dieta

Posiłek po treningu – jeść czy nie? Podpowiadamy!

Jaki jest idealny posiłek po treningu? Czy musi być spożyty od razu po jego zakończeniu? a co jeśli ćwiczymy późnym wieczorem? Jeść, nie jeść? Zaczynając trenować wiele osób nie wie co zjeść po treningu i czy w ogóle jeść. Inni twierdzą, że jest to najważniejszy posiłek osoby trenującej. W praktyce zależne jest od wielu czynników, np. tego czy trenujemy rano na czczo czy za kilka godzin nie mamy kolejnego treningu czy pracujemy fizycznie Po zakończonej sesji treningowej

Czytaj więcej ›
gluten
Dieta

Dieta bezglutenowa – moda czy konieczność?

Co jest w glutenie takiego, że wiele osób wyklucza go ze swojej diety? Gluten jest białkiem, który znajdziemy w pszenicy, życie i jęczmieniu. Spotkamy go praktycznie w każdym pieczywie ze względu na to, że jest bardzo przydatny w technologii. Możemy wyróżnić dwie nietolerancje glutenu: Celiakia – ciężka choroba, która trwa przez całe życie. Odsetek ludzi chorujących na to schorzenie to zaledwie 1% NNG (nieceliakalna nietolerancja glutenu) – nietolerancja nie wynikająca z choroby, tutaj

Czytaj więcej ›
split
Trening

Trening metodą split – kiedy i dla kogo?

Co to jest? Trening Split jest to system treningowy w którym dzielone są trenowane partie. W klasycznym Splicie trenowana jest  dana partia raz w tygodniu. Istnieją również inny odmiany splitu gdzie można trenować partię częściej niż raz na tydzień. Takie rozwiązanie pozwala za każdym razem przetrenować daną partię pod różnymi kątami, co pozwoli na szybszy przyrost masy mięśniowej. Dla kogo taki system treningowy? Split jest

Czytaj więcej ›
posiłek przedtreningowy
Dieta

Posiłek przedtreningowy – co jeść, by mieć energię?

Posiłek przedtreningowy jest bardzo ważny i to od niego zależy jak będzie przebiegał. Nasz trening, ma na celu dostarczyć energię, przyśpieszyć regenerację potreningową i chronić tkanki mięśniowe. Około 70% osób miało sytuację w której po zjedzeniu posiłku przedtreningowego: była ospała straciła energię miała wzdęcia miała mdłości Co uniemożliwiało ćwiczenia. Nie ma jednego przepisu dla wszystkich na idealny posiłek przedtreningowy, szczególnie, że ćwiczymy o różnych porach. Jednak czas

Czytaj więcej ›
jedzenie po 18
Dieta

Nie jedz po 18 – nadal w to wierzysz?

strach przed spożywaniem posiłku w godzinach wieczornych Niejedzenie po godzinie 18 jest to jeden z najbardziej popularnych MITÓW dietetycznych w kontekście redukcji masy ciała. Wywodzi się on z faktu, iż nie powinno się kłaść spać po obfitym posiłku. A podczas snu organizm powinien mieć szansę na regenerację. W szczególności takim narządem jest wątroba. Spożywając obfity posiłek teoretycznie nie dajemy mu na to szansy. Wynika to z faktu, że w nocy musi on pracować, aby

Czytaj więcej ›
metabolizm
Dieta

7 sposobów, by podkręcić swój metabolizm

O podstawowej przemianie materii (PPM), pisała Joanna (klik). W tym artykule znajdują się rady, jak przyspieszyć swój metabolizm. Zacznijmy od przyczyn, dlaczego możesz mieć spowolniony metabolizm: głodówka lub dieta niskokaloryczna odwodnienie organizmu brak ruchu zbyt mała ilość snu przemęczenie mała ilość masy mięśniowej Wskazówki: 1. Jedz regularne posiłki Ustalenie godzin w jakich będziesz spożywać posiłek zależy od preferencji i indywidualnych potrzeb,

Czytaj więcej ›
zdrowy jagielnik czekoladowy
Kuchnia

Pyszny fit jagielnik czekoladowy

Przy tłustym czwartku doskonale zdaję sobie sprawę, że nie każdy lubi pączki, faworki czy donuty! Ale mam na to pyszne rozwiązanie! Przepis pokochacie od pierwszego kęsa. Jest to jedno z lepszych fit ciast, które udało mi się zrobić. Wszystko za sprawą niewymyślnych składników i łatwym wykonaniu, ponieważ z nim poradzi sobie największy kuchenny laik. Połączenie kaszy jaglanej, czekolady, karmelu i masła orzechowego, to przepis na idealny FIT JAGIELNIK. JAGIELNIK CZEKOLADOWO-KARMELOWY

Czytaj więcej ›

Społeczność to be fit to be friends