7 sposobów na zahamowanie głodu

Czym tak w zasadzie jest uczucie głodu?

Głód– potrzeba każdego człowieka, najczęściej doskwiera na diecie redukcyjnej, gdy jest nieodpowiednio dobrana. Wilczy apetyt, czy kompulsywne jedzenie nie zawsze oznacza, że organizm potrzebuje jedzenia do podstawowego funkcjonowania. Często jemy pod wpływem emocji, dla przyjemności czy towarzystwa.

Jak walczyć z apetytem?

1. Prowadź dziennik żywieniowy i sumiennie wpisuj każdą zjedzoną rzecz, będzie motywował Cię do niepodjadania

2. Zrób rachunek sumienia i zastanów się czy, jeśli zjesz to poczujesz się lepiej i zaspokoi Twoją potrzebę czy sprawi że sięgniesz po więcej

3. Pij wodę herbatę/kawę,/ yerba mate zatrzymuje to łaknienie, czasami po prostu jesteśmy spragnieni a nie głodni

4. Żuj gumę (bez cukru)

5. Znajdź sobie zajęcie, posprzątaj, wyjdź na spacer, poczytaj książkę

6. Zjedz niskokaloryczne warzywo np. pokrój marchew czy ogórka w słupki

7. Jeśli to pora wieczorowa, połóż się wcześniej spać.

8. Ćwicz ze zmiennym tempem!Interwały czy tabata, to nie tylko ‘’zaoszczędzenie czasu’’ ale również mocny bodziec dla organizmu, wydziela się mniej hormonów anabolicznych,które przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki takim ćwiczeniom poprawia się krążenie, wzmacnia się praca serca, więc nie tylko jest polecane dla osób, które chcą schudnąć i podkręcić metabolizm, ale i tych które chcą poprawić swoją kondycję.

9. Więcej się ruszaj! Zadbaj o aktywność poza treningową, tu dokładny opis(link do Asi) a tutaj kilka wskazówek jak wprowadzić więcej aktywności (link do mojego postu)

10. Zadbaj o sen!Zbyt mała ilość snu spowalnia metabolizm, podnosi kortyzol i zwiększa apetyt, w szczególności na słodycze

Stosując te rady, przyśpieszysz metabolizm i polepszysz swoje samopoczucie, dzięki temu odchudzanie nie będzie takie trudne!

Źródła:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3854496/

2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3819475/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2929498/ ‘

3. ’Metabolizm i żywienie’’ Książka autorstwa: Daniel Horton-Szar i Marek H. Dominiczak

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *