7 sposobów na zahamowanie głodu

Czym tak w zasadzie jest uczucie głodu?

Głód– potrzeba fizjologiczna każdego człowieka. Najczęściej doskwiera na diecie redukcyjnej, gdy walczymy z bagażem nadmiernych kilogramów, a nasza dieta jest zbyt niskokaloryczna. Wilczy apetyt czy kompulsywne jedzenie nie zawsze oznacza, że organizm potrzebuje jedzenia do podstawowego funkcjonowania. Często jemy pod wpływem emocji, dla przyjemności czy towarzystwa.

Jak walczyć z nadmiernym apetytem i zahamować głód?

Prowadź dziennik żywieniowy

Sumiennie wpisuj każdą zjedzony posiłek i produkty, które podjadasz. Zapisywanie będzie motywowało Cię do jedzenia posiłków regularnie, bez podjadania. Pomoże to kontrolować ilość zjadanego pożywienia i wielkość porcji. Dziennik pomoże uświadomić Ci, jakie błędy żywieniowe popełniasz.

Jak obliczyć swoje zapotrzebowanie przeczytasz tutaj.

Zrób rachunek sumienia

Zastanów się czy, jeśli zjesz to poczujesz się lepiej i zaspokoi Twoją potrzebę, czy raczej sprawi że sięgniesz po więcej i więcej. Mając ochotę na małą słodką przekąskę, zjadamy ją i najczęściej łapiemy w ręce kolejne. I tak z jednego, małego i niewinnego batonika kończymy z pudełkiem lodów czy tabliczką czekolady w rękach.

Pij wodę/herbatę/kawę/ yerba mate

Hamuje to łaknienie. Ponadto często jesteśmy zwyczajnie spragnieni, a nie głodni. Zadbaj o odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia i wypiaj minimum 1,5l wody dziennie.

Żuj gumę (bez cukru)

Jeśli wiesz, że dopiero jadłeś lub po prostu nie jest to pora Twojego posiłku, to możesz sięgnąć po gumę do żucia. Oszukasz w ten sposób na dłuższą chwilę swoją głowę odstawisz uczucie głodu na później, a nawet zapomnisz, że byłeś głodny.

Znajdź sobie zajęcie

Posprzątaj, wyjdź na spacer, zrób wycieczkę rowerową, poczytaj książkę, idź do kina czy na kawę ze znajomymi.

Czyli zadbaj o swoją aktywność w ciągu dnia, inną niż trening.

Zjedz niskokaloryczne warzywo

np. pokrój marchew, ogórka, paprykę czy kalarepę i przegryź, by się trochę oszukać

Jeśli to pora wieczorowa, połóż się wcześniej spać

Często za wcześnie przed snem jemy ostatni posiłek i ostatecznie nie idąc jeszcze spać jesteśmy ponownie głodni. Zaplanuj dobrze godziny swoich posiłków i jedz regularnie. Kolację zjedz na 2-3h przed pójściem spać.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy