Cheat day – sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów

CHEAT DAY – warto robić czy jednak nie?

Każdy z nas zaczynając swoją przygodę ze zdrowym stylem życia lub odchudzaniem zbyt restrykcyjnie podchodzi do sposobu odżywiania odmawiając sobie wszystkiego, co teoretycznie jest niezdrowe. Lekarstwem na to ma być CHEAT DAY, który w swojej genezie pozwala na jednodniowe odstępstwo od diety i spożywanie tego, co dusza zapragnie.

Celem zastosowania cheat day jest:

  • przestrzeganie diety w ciągu tygodnia, a w weekend odstępstwo;
  • możliwość zjedzenia ulubionych potraw, słodyczy, bez obwiniania się;
  • zwiększenie poziomu leptyny – hormonu sytości i tym samym zmniejszenie poziomy greliny – hormonu głodu;

Jednakże cheat day powinien zostać zaplanowany tak aby w ten dzień nie przekraczać swojego dziennego zapotrzebowania, aby to co wypracowaliśmy w tygodniu nie poszło na marne, dobrym rozwiązaniem będzie także, robienie tego dnia w dni treningowe.

pączek

Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego!

Dla osób z insulinoopornością lub cukrzyków takie odstępstwo od diety nie jest wskazane!
Niektórzy źle interpretują genezę cheat day’a. Wielkim błędem jest spożywanie ogromnej ilości żywności, przekraczając tym samym swoje zapotrzebowanie energetyczne. Jednocześnie tracimy to, co zyskaliśmy w przeciągu tygodnia.

A więc warto czy nie warto?

Lepszym wyjściem będzie dieta 80/20 czyli w 80% jemy zdrowo, a 20% to produkty, które są uważane za niezdrowe, a mamy na nie ochotę. Będzie miało to sens wtedy, i tylko wtedy, gdy będziemy spożywać żywność poniżej zapotrzebowania energetycznego,co w dalszym ciągu będzie prowadziło do redukcji masy ciała.
Drugim rozwiązaniem będzie zastąpienie tylko jednego posiłku tym na co mamy ochotę zamiast cheatowania przez cały dzień. Przykładem takiego posiłku może być burger z frytkami.

burger

PODSUMOWUJĄC

Najważniejsza jest zdrowa relacja z pożywieniem i zdrowa głowa! Dieta nie może być dla nas karą, a stylem życia i świadomym wyborem. Nie powinniśmy też nagradzać się za perfekcyjne wykonanie planu całodziennym obżeraniem się…Nie odmawiajmy sobie tego na co mamy ochotę, ale jedzmy to w umiarkowanych ilościach.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy