Crossfit – idealny trening dla…

Co to jest?

Jest to program treningu siłowego i kondycyjnego, który opiera się na wzroście dziesięciu najważniejszych zdolności siłowych. Podczas ćwiczeń rozwija się siłę i masę mięśni, aby wzmocnić siłę ruchu mięśni.

Wykonanie ćwiczeń crossfit następuje w sposób intensywny, bez czasu na przerwę. W crossfit ćwiczy się jednocześnie podnoszenie ciężarów, sprawność atletyczną, odporność. Wyrabia odporność krążeniową oraz oddechową, siłę i wytrzymałość mięśni, rozciągliwość, szybkość, sprawność, psychomotorykę, równowagę i precyzję.

Podnoszenie ciężarów, przysiady, podciąganie, skakanie, pływanie czy bieganie

Wyliczać można bez końca Crossfit to dyscyplina, w której każda umiejętność jest ważna. Nie możesz być dobry w jednej rzeczy, musisz być dobry we wszystkim, dlatego ten program to uniwersalne narzędzie do budowania masy, siły, kondycji i ogólnej sprawności.

Każdy z treningów zaczyna się oczywiście od rozgrzewki, następnie tzw. Skill gdzie trenujemy np. muscle up (wejście siłowe na drążek) bądź aspekt siłowy jak martwe ciągi, przysiady czy podnoszenie ciężarów. Następnie jest czas na WOD czyli Workout of the Day, polega on na wykonaniu zadania w określonym czasie, bądź na czas. Może to być np. 400m biegu, 20 podciągnięć, 30 wskoków na skrzynie i tak 20min. Na koniec następuje rozciąganie aby uspokoić i schłodzić organizm.

trening crossfit


Crossfit to program dla osób które kochają intensywny wysiłek i lubią się zmęczyć

Pracujemy tutaj nad każdym aspektem motorycznym, jedna osoba będzie silna, druga wytrzymała, jedna rzecz nie wystarczy, tutaj trzeba pracować nad ogólną sprawnością, dlatego jest to tak bardzo wciągająca dyscyplina. Trenuj tak aby być dobrym we wszystkim, tu nie ma czasu na nudę, jest czas na ciężką prace, ale… Ona zawsze daje satysfakcję!

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy