Witamina C – Czy warto ją suplementować?

Witamina C to jedna z najpopularniejszych witamin, która jest kojarzona z odpornością. Dostępność tej witaminy w aptekach oraz sklepach dodatkowo sprawia, że jest ona często stosowana przez ludzi na całym świecie.

Witamna C najczęściej spotyka się w dwóch postaciach: jako kwas l-askorbinowy i askorbinian sodu. Jest ona rozpuszczalna w wodzie, oznacza to, że ciężko ją przedawkować. Jej nadmiar usuwany jest z organizmu wraz z moczem.

Mimo tego, że witamina C jest popularnie kojarzona z odpornością, to ma o wiele więcej zastosowań! Odpowiednia suplementacja i dawkowanie daje zdecydowanie więcej korzyści.

Witamina C jest przede wszystkim przeciwutleniaczem, czyli substancją, która redukuje stres oksydacyjny. Dodatkowo witamina ta jest niezbędna do prawidłowej syntezy kolagenu, karnityny oraz niektórych neuroprzekaźników. Są to bardzoa ważne aspekty dla osób trenujących. Witamina C również wpływa na proces gojenia się ran, pomaga w przyswajaniu żelaza, a także poprawia metabolizm lipidów.

Dawkowanie witaminy C przyjmuje się w granicach 200-1000mg na dobę. Najczęściej możemy spotkać formy 500mg oraz 1000mg na porcję. Nie należy przesadzać z ilością 5g na dobę, gdyż może dojść do przeczyszczenia.

Najlepszą witaminę C kupisz tutaj.

Witamina C jest jak najbardziej pożądana w okresie jesienno – zimowym dla wsparcia układu odpornościowego. Nie wystarczy dostarczać jej tylko z żywności, a więc dodatkowa suplementacja będzie jak najbardziej wskazana.

Podsumowanie pozytywnego działania witaminy C

  • Dba o prawidłowe działanie układu odpornościowego
  • Działa antyoksydacyjnie
  • Wspiera syntezę kolagenu
  • Zapobiega chorobom układu krążenia
  • Pomaga w regeneracji stawów
  • Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia

Więcej o suplementacji w okresie jesienno-zimowym przeczytasz tutaj.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy

Przewiń do góry