10 najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania

Do lata zostało co raz mniej czasu, wiele osób odnawia swoje postanowienia noworoczne i chcą schudnąć, aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Zaczynasz zmieniać swoją dietę, przechodzisz na głodówki,detoksy lub diety 1000 kcal. Są one nieefektywne i ciężko jest na nich wytrwać. Jeśli jest to dla Ciebie znajome, zapoznaj się z listą najczęściej popełnianych 10 błędów odchudzania. Zanim zastosujesz kolejną ”dietę cud” przeczytaj nasz artykuł.

owoce z orzechami

LISTA 10 BŁĘDÓW popełnianych na redukcji:

  • Źle przeliczasz ilość spożywanych kalorii– przecież ”jesz tak mało i nie chudniesz”. Notuj to co jesz lub korzystaj z aplikacji, dzięki której możesz liczyć kalorie np. Fitatu czy MyfitnessPal
  • Podjadasz – garść orzechów, pasek czekolady, banan czy mleko do kawy. Są to produkty o których często zapominamy, że zjadamy, a są dosyć kaloryczne.
  • Zajadasz zachcianki- masz ochotę, np. na batona, ale starasz się zaspokoić to innym produktem. Zazwyczaj nie kończy się na jednej rzeczy, sięgasz po garść daktyli, orzechów itp. a finalnie i tak zjesz to na co miałaś ochotę, więc najlepiej zaspokoić zachciankę od razu i wliczyć ją w zapotrzebowanie kaloryczne.
  • Cały dzień się głodzisz – spożywasz tylko warzywa i owoce a wieczorami masz napad na jedzenie. Sięgasz po sporą ilość produktów. Bezpieczniej będzie jeśli rozłożysz swoje zapotrzebowanie na cały dzień. Jak się okazuje możesz zjeść naprawdę smacznie (przykładowy jadłospis).
  • Jesz za dużo zdrowego jedzenia– pamiętaj to ,że coś jest zdrowe, wcale nie oznacza, że jest mało kaloryczne np. orzechy, gorzka czekolada czy smoothie.
  • Trzymasz się zasady 100% albo nic– czyli spożywasz tylko same zdrowe i nieprzetworzone produkty. Działasz według rozpiski, lecz gdy przychodzi słabszy dzień i np. zjesz batona to twierdzisz, że już wszystko poszło na ”marne”. Robisz cheatday , co skutkuje spożyciem ogromnej ilości dodatkowych kilokalorii.
  • Nie masz planu- codziennie działasz ‘’od jutra’’, „od poniedziałku”, „od kolejnego miesiąca”.
  • Wyznaczasz nierealne cele– chcesz schudnąć do lata 10kg- pamiętaj nie przytyłaś przez noc i przez noc też nie schudniesz. Bezpieczna utrata wagi to około 0,5/1kg na tydzień. Nie rezygnuj z diety po tygodniu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie pomiar obwodów ciała, niż obsesyjne wchodzenie na wagę.
  • Zbyt mało się ruszasz – im mniej aktywni jesteśmy, tym mniej energii potrzebujemy dostarczać. Zwiększ swoją aktywność pozatreningową (NEAT), zapisz się na zajęcie fitness lub poćwicz w domu (zestaw na turbo spalanie). Dzięki temu nie tylko podkręcisz metabolizm ale polepszysz swoje samopoczucie, wymodelujesz sylwetkę i sprawisz, że będzie jędrniejsza. Im więcej spalamy, im więcej mamy masy mięśniowej, tym więcej możemy zjeść.
  • Pijesz za mało wody- o tym jak ważna jest dla organizmu znajdziesz informacje tu
pomiary

Odchudzanie to długotrwały proces, nie wierz w ”diety cud”. Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe i ruch do swojego życia. Zachowaj balans i zdrowy rozsądek . Przede wszystkim bądź cierpliwy!

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy