7 sposobów, by podkręcić swój metabolizm

O podstawowej przemianie materii (PPM), pisała Joanna (klik). W tym artykule znajdują się rady, jak przyspieszyć swój metabolizm.

Zacznijmy od przyczyn, dlaczego możesz mieć spowolniony metabolizm:

  • głodówka lub dieta niskokaloryczna
  • odwodnienie organizmu
  • brak ruchu
  • zbyt mała ilość snu
  • przemęczenie
  • mała ilość masy mięśniowej
przyspiesz metabolizm

Wskazówki:

1. Jedz regularne posiłki

Ustalenie godzin w jakich będziesz spożywać posiłek zależy od preferencji i indywidualnych potrzeb, jednak najkorzystniejszym odstępem jest spożywanie posiłku co 3-4 godziny. Regularność posiłku pozwala zachować większą kontrole nad jedzeniem, osoby, które jedzą regularnie mniej podjadają w ciągu dnia, oraz nie mają napadów głodu.

2. Jedz ostre przyprawy

Ostre przyprawy nie tylko poprawiają smak potraw ale zwiększają termogenezę, przyśpieszają metabolizm, poprawiają ukrwienie narządów, ogólnie mają działanie prozdrowotne dla organizmu. Zalicza się do nich przyprawy takie jak :

  • papryka chilli
  • imbir
  • kurkuma
  • kmin rzymski
  • cynamon
  • goździki

3. Spożywaj produkty z wysoką zawartością błonnika

Daje on nie tylko uczucie sytości, ale również usprawnia proces trawienia i pomaga oczyścić jelita.

4. Pij kawę/zieloną herbatę/yerba mate

Napary zawierają kofeinę, która podkręca metabolizm, zwiększa termogenezę, a co za tym idzie, podnosi wydatek energetyczny.

5. Ćwicz ze zmiennym tempem

Interwały czy tabata, to nie tylko ‘’zaoszczędzenie czasu’’ ale również mocny bodziec dla organizmu, wydziela się mniej hormonów anabolicznych,które przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki takim ćwiczeniom poprawia się krążenie, wzmacnia się praca serca, więc nie tylko jest polecane dla osób, które chcą schudnąć i podkręcić metabolizm, ale i tych które chcą poprawić swoją kondycję.

6. Więcej się ruszaj

Zadbaj o aktywność poza treningową, tu dokładny opis(link do Asi) a tutaj kilka wskazówek jak wprowadzić więcej aktywności (link do mojego postu)

7. Zadbaj o sen

Zbyt mała ilość snu spowalnia metabolizm, podnosi kortyzol i zwiększa apetyt, w szczególności na słodycze.

Stosując te rady, przyśpieszysz przemianę materii i polepszysz swoje samopoczucie, dzięki temu odchudzanie nie będzie takie trudne!

„Metabolizm i żywienie” Książka autorstwa: Daniel Horton-Szar i Marek H. Dominiczak

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy