Nie jedz po 18 – nadal w to wierzysz?

strach przed spożywaniem posiłku w godzinach wieczornych

Niejedzenie po godzinie 18 jest to jeden z najbardziej popularnych MITÓW dietetycznych w kontekście redukcji masy ciała.

Wywodzi się on z faktu, iż nie powinno się kłaść spać po obfitym posiłku. A podczas snu organizm powinien mieć szansę na regenerację. W szczególności takim narządem jest wątroba. Spożywając obfity posiłek teoretycznie nie dajemy mu na to szansy. Wynika to z faktu, że w nocy musi on pracować, aby strawić to, co w niego wrzuciliśmy.

Pierwszą i najważniejszą kwestią podczas odchudzania jest bilans energetyczny

Najprościej ujmując –  jeżeli jesteśmy na deficycie to chudniemy, natomiast będąc na nadwyżce nabieramy na wadze. O tym jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie pisaliśmy tutaj.

jedzenie po 18


A więc coś w tym jest?

Każdy MIT ma w sobie ziarenko prawdy. Tak samo jest w tej sytuacji. W kontekście dobowego rytmu dnia powinniśmy się kłaść o godzinie 22:00, a budzić o 6:00 gdyż sen jest niepodważalnie bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na zdrowie. Niedobór snu bądź jego zła jakość może być przyczyną rozwoju insulinooporności, PCOS, depresji, stanów zapalnych ,a w konsekwencji niebezpiecznych chorób.

Ostatni posiłek ze względu na czas trawienia powinien zostać spożyty od 2-4h przed snem. W zależności od spożytych pokarmów, a więc kładąc się o godzinie 22:00 posiłek wypada nam w godzinach od 18:00 do 20:00

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy