Nie jedz po 18 – nadal w to wierzysz?

strach przed spożywaniem posiłku w godzinach wieczornych

Niejedzenie po godzinie 18 jest to jeden z najbardziej popularnych MITÓW dietetycznych w kontekście redukcji masy ciała.

Wywodzi się on z faktu, iż nie powinno się kłaść spać po obfitym posiłku. A podczas snu organizm powinien mieć szansę na regenerację. W szczególności takim narządem jest wątroba. Spożywając obfity posiłek teoretycznie nie dajemy mu na to szansy. Wynika to z faktu, że w nocy musi on pracować, aby strawić to, co w niego wrzuciliśmy.

Pierwszą i najważniejszą kwestią podczas odchudzania jest bilans energetyczny

Najprościej ujmując –  jeżeli jesteśmy na deficycie to chudniemy, natomiast będąc na nadwyżce nabieramy na wadze. O tym jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie pisaliśmy tutaj.

jedzenie po 18


A więc coś w tym jest?

Każdy MIT ma w sobie ziarenko prawdy. Tak samo jest w tej sytuacji. W kontekście dobowego rytmu dnia powinniśmy się kłaść o godzinie 22:00, a budzić o 6:00 gdyż sen jest niepodważalnie bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na zdrowie. Niedobór snu bądź jego zła jakość może być przyczyną rozwoju insulinooporności, PCOS, depresji, stanów zapalnych ,a w konsekwencji niebezpiecznych chorób.

Ostatni posiłek ze względu na czas trawienia powinien zostać spożyty od 2-4h przed snem. W zależności od spożytych pokarmów, a więc kładąc się o godzinie 22:00 posiłek wypada nam w godzinach od 18:00 do 20:00

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *