Jak utrzymać formę siedząc w domu?

Obecna sytuacja w europie i na świecie nie jest łatwa. Społeczeństwo zostało zmotywowane do tego, aby siedzieć w swoich domach. Co z osobami aktywnymi fizycznie, chcącymi dalej trzymać dobrą formę? Otóż jest kilka sposobów aby podczas tego ciężkiego okresu dalej cieszyć się dobrą formą. Dzisiaj przedstawię Ci kilka przykładów jak tego dokonać.

Pamiętaj o zdrowym odżywianiu

zdrowe odżywianie

To że mamy zalecenie siedzenia w domu, nie oznacza, że masz jeść co popadnie. Pizza, burger, lody, wymieniać można jeszcze długo. Nie mówię że całkowicie trzeba to wykluczyć, każdy wie że jestem zwolennikiem racjonalnego żywienia i od czasu do czasu można zjeść i to. Pamiętaj tylko że to zbilansowana dieta jest podstawą. Dodatkowo, skoro masz więcej czasu to czemu nie spróbować nowych przepisów? Spróbuj, może akurat odkryjesz nowe smaki.

Systematyczny trening

Nie rezygnuj ze swojego treningu, to najgorsze co możesz zrobić. Skoro nie masz dostępu do siłowni to trenuj w domu! Może akurat masz jakieś hantle, gumy. A jeżeli nie to nic straconego, z masą własną również można wiele ciekawych ćwiczeń zrobić. Zadbaj o podstawy, pompka, plank. Ucz się nowych rzeczy, może zawsze chciałeś stać na rękach. Do dzieła! Teraz jest ku temu najlepsza okazja. Szukaj nowych wyzwań treningowych. Zainspiruj się tutaj.

Ogranicz spożycie kalorii

Pamiętaj że siedzisz w domu, mniej się ruszasz i nie musisz tyle jeść. Nawet jeżeli systematycznie będziesz trenować to pamiętaj że twoja aktywność w ciągu dnia spadła, a więc nie potrzebujesz zjadać tyle kalorii. Ile jeść? Przeczytaj jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne.

kalorie

Zadbaj o rozciąganie i mobilność

Jest to najlepsza okazja aby zrobić to teraz! Jeżeli siedzisz w domu to wykorzystaj ten czas. Może miałeś zawsze problem z głębokością przysiadu? Może bolały Cię plecy? Teraz jest wreszcie czas, aby to naprawić. Wystarczy 10minut dziennie, zobaczysz że z pewnością przełoży się to później na treningi w siłowni.

rozciąganie

Przedstawiłem Ci kilka punktów dzięki którym dalej będziesz cieszyć się dobrą formą. Pamiętaj, że jedna brama została wykluczona, ale za to druga się otworzyła. Korzystaj z tego co masz i co możesz z tym zrobić, nie marnuj więcej czasu, do dzieła!

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy

Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityce prywatności.