Jak wytrwać w postanowieniach? Sprawdź nasze rady!

Powoli ‘’nowy rok’’ staje się ‘’starym rokiem’’, więc połowa osób zapomina o postanowieniach, lecz są i tacy, którzy wciąż silnie się ich trzymają.

Od czego to zależy?

Dlaczego innym udaje się wytrwać w postanowieniach? Każdy może zmienić swoje życie, nawyki, więcej się ruszać, czytać więcej książek, znaleźć nową pasję niezależnie od wieku. Ludzie szybko przyzwyczajają się do tego, co robią, dlatego nie zawsze udaje się im zmienić nawyk ot tak.

postanowienia

Co należy robić aby osiągać określone cele?

  • Zastanów się, czy nie masz ich za dużo?
  • P​rzeanalizuj swoją listę celów,​ przemyśl które są najważniejsze i możliwe do zrealizowania, z tych mniej ważnych zrezygnuj i zabierz się za nie, gdy osiągniesz te ‘’priorytetowe’’

Sprecyzuj dokładnie CO CHCESZ zrobić​ :

Przykład 1: Cel: zacznę się zdrowo odżywiać– jest za mało rozwinięty, napisz dokładnie co będziesz robić aby to osiągnąć np.

  • wprowadzę regularne posiłki
  • będę jeść więcej warzyw i owoców
  • ograniczę spożywanie słodyczy
  • będę czytać etykiety będę pić więcej wody

Przykład 2: Cel: zacznę ćwiczyć/będę aktywny:

  • będę ćwiczyć w poniedziałek, środę, piątek po pracy/szkole
  • będę ćwiczyć (np. na zajęciach fitness, siłowni czy w domu na dywanie)
  • w każdą niedzielę będę się rozciągać przez 15 minut
  • co drugi dzień przed snem wyjdę na 10 minutowy spacer
  • ograniczę jeżdżenie autem

Samo dodanie warzyw do obiadu i 10 minutowy spacer to już SUKCES!

Wyrób sobie nawyk! Bez tego ani rusz! No spójrz, jeden już masz! Dla przykładu, codziennie rano myjesz zęby (wiem dosyć zabawny), ale nie myślisz o tym, że musisz je umyć, po prostu to robisz! Niech to samo stanie się z Twoimi postanowieniami. Bardzo lubię cytat:

,, Motywacja jest tym co pozwala zacząć, nawyk jest tym co pozwala wytrwać’’ .

  • Rozmawiaj z samym sobą (naprawdę!). Gdy pojawia się ten głos, który mówi żebyś został na kanapie i włączył kolejny odcinek serialu, odpowiedz mu. Po prostu wstań i zacznij działać, jesteś silniejszy! To całkiem normalne, że czasem ​pojawia się niechęć​, przecież jesteśmy tylko ludźmi. Ty, zmęczony po całym dniu pracy, sprawdzasz powiadomienia na facebooku czy oglądasz serial i zajadasz się chrupkami. Tak naprawdę w podświadomości wiesz, że dobrze byłoby coś ze sobą zrobić, bo będziesz mieć dzięki temu lepsze samopoczucie.
  • Przypomnij sobie, co skłoniło Cię do chęci wprowadzenia zmian? Jak się wtedy czułeś i dlaczego chciałeś podjąć te działania
  • Przeanalizuj z kim się zadajesz i z kim spędzasz czas. Żyjemy niestety w takim świecie, że gdy ktoś się zmienia i stara się być lepszą wersją siebie, słyszy że zwariował!
  • Nie szukaj wymówek. Nie mów, że z Ciebie już nic nie będzie, albo że przywykłeś do tego, iż jesteś gruby od zawsze, więc taki masz już zostać! O NIE! Pamiętasz jak dobrze się poczułeś, gdy wyszedłeś na spacer czy zjadłeś zdrowy posiłek?

Mam nadzieje, że pomogłam! PAMIĘTAJ o tym, że cele powinny być konkretne, precyzyjne, określamy co, ile i jak często będziemy to robić!

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy