jak nie przytyć na wakacjach?

Lato to wbrew pozorom świetna pora na zgubienie zbędnych kilogramów!

Gdy temperatury są wyższe, niewątpliwie można stwierdzić, że aktywność zwiększa się nasza aktywność. Zdecydowanie więcej spacerujemy, wsiadamy na rower, idziemy popływać lub zakładamy rolki, a te wszystkie małe kroki sprzyjają naszej sylwetce.

spacer

Dużo osób zmienia auto na rower, wysiada przystanek wcześniej, Wszystko po to, aby skorzystać z promieni słońca. W porzej letniej ludzie pielęgnują swój ogródek czy idą pograć w siatkówkę na plaży. Efekt? Organizm spala wtedy większą ilość kalorii, przez co łatwiej nam być na deficycie. Apetyt również maleje – sięgamy zazwyczaj po chłodne produkty. Jednak z utęsknieniem czekamy na upragnione zaplanowane wakacje.

Co raz częściej Polacy wyjeżdżają za granicę. W szczególności cieszą się powodzeniem wakacje typu All inclusive. To pakiet w który wchodzi nieograniczona ilość do drinków, przekąsek, jak i głównych posiłków (śniadania/obiady/kolacje), na których zawsze pojawia się szwedzki stół. Ilość pożywienia w takich hotelach jest nie do przejedzenia. Bardzo dba się o to, by ludziom nic nie zabrakło. Zazwyczaj są to tłuste i ciężkostrawne potrawy.

Jeśli masz przed sobą taki wyjazd (bo dziś skupię się na wakacjach typu all inclusive) zapoznaj się z poniższą listą.

allinclusive

JAK NIE PRZYTYĆ NA WAKACJACH:

  • Nie mieszaj smaków – ogranicz ilość produktów na talerzu- przez szwedzki stół często zajada się kilka potraw na raz, aby spróbować wszystkiego. Co za tym idzie? Im więcej smaków spożywasz jednocześnie tym większe prawdopodobieństwo, że zjesz więcej.
  • Unikaj dokładek – podejrzewam, że każdy kto był na takich wakacjach wie o czym mówię. Zazwyczaj na śniadaniu czy obiedzie spędza się tam około godziny. Po zjedzeniu pierwszego talerza, znów sięgamy po dokładkę, ponieważ nie odchodzimy od stołu.
  • Jedz dużą ilość warzyw i owoców – ponieważ są niskokaloryczne, a mają wysoki indeks sytości. Jednak nie traktuj tego jako główny posiłek. Nie chodzi tu o to, aby jeść tylko jabłko i marchewkę. Warzywa dodawaj do obiadu, najlepiej weź na nie osobny talerz lub traktuj je jako przekąskę pomiędzy posiłkami, a owoce jedz po posiłku na deser.
  • Wybieraj grilowane i gotowane produkty – ogranicz te, które są smażone na głębokim tłuszczu.
  • Oszczędź kalorie na węglowodanach złożonych – mianowicie ogranicz (nie wyeliminuj) spożywanie mixu ryżu, kasz czy makaronu. Zjedz danie takie jak, np. polędwiczki bez nich lub tylko z jedną opcją. Skomponuj to sałatką, a węglowodany i tak pewnie spożyjesz w formie drinków.
  • Wybieraj świadomie– wybieraj te produkty, które mają wysoki indeks nasycenia. Sięgnij po ciemne pełnoziarniste pieczywo zamiast białą bagietkę, zjesz na pewno mniejszą ilość kalorii, bo kto nie lubi jeść ciepłej bagietki i to w całości!?
  • Oszczędź kalorie na deserach – wybieraj sorbety, jedz lody bez polewy, dołącz do deseru owoce
  • Pij dużo wody– woda nie ma kalorii, a sprawi, że poczujesz nasycenie. Poza tym najważniejsze, jest lato i musisz dużo pić!
  • Nie pij soków czy kolorowych napoi– możesz zaoszczędzić dzięki temu na prawdę dużą ilość kalorii. Jeśli chcesz wypić ”coś” ze smakiem, możesz napić się wody z miętą/cytryną/ogórkiem/grejpfrutem.
  • Jeśli spożywasz alkohol – ogranicz picie drinków, one zazwyczaj mają dużo cukru, co powoduje podwójną dawkę kalorii.
  • Zadbaj o aktywność fizyczną. Nie mówię tu o bieganiu 5 km wzdłuż plaży, ale nawet spacer sprawi że spalisz kalorie, podkręcisz metabolizm i poczujesz się lepiej.
rower

Pomimo to, pamiętaj, że wakacje są po to aby odpocząć i oderwać się od codziennej rzeczywistości. Uważam, że należy korzystać z wypoczynku

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy