Sposoby na zwiększenie aktywności pozatreningowej

Czy można schudnąć bez robienia cardio/interwałów? Oczywiście, jest to możliwe jeśli będziemy na ujemnym bilansie kalorycznym i zadbamy o nasz NEAT (Non-exercise activity thermogenesis) czyli o aktywność poza treningową. O tym czym dokładnie jest NEAT przeczytacie tutaj.

Jak wprowadzić więcej aktywności do naszego życia?

aktywność pozatreningowa

Unikaj siedzenia

Siedzenie jest niezdrowe dla naszego organizmu, dlatego warto abyś go unikał, dodatkowo unikniesz obrzęków i drętwienia kończyn jak i bólu w kręgosłupie.

Zamień windę na schody

Niby nic prawda? Wchodzenie na schodach spala 7 razy więcej kalorii, niż jazda windą a czas wejścia po schodach? Jest adekwatny do przyjazdu windy z najwyższego piętra.

Parkuj swój samochód z dala od celu

Gdy robisz zakupy stań jak najdalej od drzwi wejściowych lub jeśli wybierasz się na spotkanie, nie parkuj pod umówionym miejscem, zaparkuj samochód ulice wcześniej

Ogranicz jazdę autem/komunikacją miejską

Nikt nie lubi stać w korku, dlatego warto wsiąść na rower czy iść pieszo. Jeśli jesteś zmuszony korzystać z komunikacji miejskiej, wysiądź kilka przystanków wcześniej.

Spędzaj aktywnie czas z bliskimi

Oglądanie TV nie przyniesie tyle zabawy co np. gra w kalambury!

Dbaj o porządek w domu

Sprzątanie spala dużą ilość kalorii, więc odkurzaj, myj podłogi, wycieraj kurze

Wybierz się na spacer przed snem

Nic nie wpływa lepiej na nasz sen i samopoczucie jak świeże powietrze, przyjmij że będziesz chodzić na 10 minutowy spacer codziennie przed snem

Zrezygnuj z oglądania telewizji i przeglądania internetu

Ogranicz oglądanie telewizora, używanie telefonów komórkowych czy tabletów do minimum, ponieważ to tak zwane ‘’zabijacze czasu’’ jeśli już to robisz, nie siedź, spaceruj,porozciągaj się, wykorzystaj ten czas.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy