neat – zwiększ swoją aktywność

NEAT (non exercise activity thermogenesis) czyli termogeneza niewynikająca z ćwiczeń. Najprościej ujmując NEAT określa wydatki energetyczne podczas wszystkich czynności wykonywanych w ciągu dnia, takich jak: chodzenie po schodach, spacer. Może on zwiększać całkowity wydatek energetyczny nawet o 2000 kcal, a poza tym zmotywuje do kontaktów z bliskimi, może być dodatkowym pomysłem na wykorzystanie wolnego czasu.

Aby zwiększyć NEAT wystarczy zamienić parę czynności dnia codziennego:

  • częściej sprzątaj;
  • spaceruj z psem, koleżanką lub z dobrą muzyką;
  • zamiast jeździć samochodem albo autobusem wybierz rower lub po prostu zrób sobie spacer;
  • tańcz;
  • wybierz schody zamiast windy;
  • uprawiaj więcej seksu.

Dobrym sposobem na zwiększenie NEAT jest zakup krokomierza i stawianie sobie celów, przyjmuje się, że 10 000 kroków wystarczy w prewencji cukrzycy, otyłości, nadwagi i chorób sercowo-naczyniowych.

PODSUMOWUJĄC – wprowadzenie zmian w życiu nie wymaga kręcenia godzin cardio na siłowni, wystarczy ruszyć głową i wykorzystać czas trochę inaczej, jeżeli pracujesz daleko od domu wysiadaj 3 przystanki wcześniej, a resztę drogi do pracy pokonuj na piechotę. Pracujesz w korporacji i przy tym siedzisz przy biurku 8 godzin dziennie? Pij więcej wody! Oprócz nawodnienia, będziesz częściej korzystać z toalety – co jednocześnie zmusza Cię do chodzenia. Wystarczy tylko chcieć wprowadzić zdrowe zmiany.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *