Nowy rok, nowa ja?Proste zasady, dzięki którym się uda!

Dlaczego chcemy zmian w Nowym Roku?

Nowy Rok kojarzy nam się z początkiem i startem czegoś nowego. W głowach pojawia się mnóstwo pomysłów tego, co chcemy zmienić lub co zrobić, gdy skończy się ten stary. Dlaczego większość nie potrafi utrzymać postanowień? Wiele osób chce coś zmienić, niestety to “coś” to naprawdę długa lista, a im więcej pomysłów na nowe, tym większe prawdopodobieństwo, że nie uda nam się zrealizować ich wszystkich. W ten sposób bardzo szybko tracimy motywację i chęć zrobienia wszystkiego, czego chcieliśmy.

Metoda małych kroczków

Nie myśl, że wraz z 1 stycznia dokonasz przełomowych zmian w swoim życiu i to na wielu płaszczyznach. Wbrew pozorom im więcej chcemy, tym ciężej nam to zrealizować. Trzeba sobie zdawać sprawę, że styczeń to dopiero początek, a najczęstsza chęć zmiany, żeby udało się nam ją dokonać, musi być długofalowa! Dlatego pamiętaj, aby powoli dodawać do swojego codziennego rytuału małe zmiany, dzięki czemu masz więcej szans na to, że staną się one Twoimi nowymi, lepszymi nawykami.

Najczęstsze noworoczne postanowienia

  • schudnę
  • zacznę trenować
  • rzucę palenie

To pierwsze postanowienie najczęściej dotyczy kobiet, które od poniedziałku, od nowego miesiąca, przed ważnym wydarzeniem, przed wakacjami, czy właśnie w nowym roku zaczynają się odchudzać.

Nie ma w tymi nic złego, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że na zmianę diety nie potrzebujemy konkretnego terminu! Oczywiście, jeśli już zaplanowaliśmy sobie, że z nowym rokiem wejdziemy z nowym planem żywieniowym, to nie ma w tym nic złego! Niestety, ta noworoczna chęć zgubienia kilogramów kończy się najczęściej po maksymalnie 3 miesiącach, po czym wracamy do naszych starych nawyków.

nowy rok

Dlaczego ciężko schudnąć w nowym roku?

Generalnie odchudzanie kojarzy się nam z czymś trudnym i niewykonalnym bez względu na porę roku. Więc poniższe wskazów będą dobrego dla każdego, nie ważne, kiedy zaczniesz wprowadzać zmiany.

Zbyt rygorystyczne zasady – zaczynasz odchudzanie i odrzucasz wszystko, co możliwe ze swojej diety, przerzucasz się na sałatki, dodajesz kilka intensywnych godzin treningu i ciągle chodzisz głodna! Od razu się odechciewa… Dużo, nie znaczy dobrze!

Szukasz najlepszej diety w internecie – jeśli wydaje Ci się, że diety gwiazd, czy inne spopularyzowane w sieci, to jedyne wyjście, by zrzucić nadwagę, to jesteś w wielkim błędzie. Te diety, to żadne lub krótkofalowe rozwiązanie. Dostarczają one w większości za mało kalorii i ograniczają zbyt wiele produktów spożywczych. Jeśli dieta, którą odkopałaś w internecie, to jedna wielka i długa lista eliminacji, to lepiej zapomnij, o tym, co przed chwilą tam widziałaś! Czytasz, że pan, czy pani “X” zrzuciła 10kg w miesiąc na tej diecie, to wiedz, że za kilka miesięcy nabierze kolejne tyle.

Twoje błędy treningowe

Trenujesz codziennie – jeśli wcześniej jedynym Twoim ruchem w ciągu dnia było przejście się do samochodu, gdy jedziesz do pracy, to nie myśl, że trening 7dni w tygodniu sprawi Ci przyjemność. Nie robisz nic i nagle chcesz robić wszystko? Nie tędy droga. Zacznij od 3-4 treningów w tyg. Niech trwają one ok. 45min do 1h, nie spędzaj połowy dnia na ćwiczeniach – więcej nie znaczy lepiej. Poza tym, codzienne treningi szybko Ci się znudzą! Wpadniesz w rutynę i w pewnym momencie rzucisz wszystko i przestaniesz robić cokolwiek!

Ćwiczysz coś, co nie sprawia Ci przyjemnośći – kwestia treningu, to kwestia Twojego wyboru! Nie ulegaj presji temu, co widzisz w sieci lub mówią Ci znajomi. Żeby trening oprócz poprawy kondycji i sylwetki przynosił Ci radości musisz robić, to, co chcesz, a nie to, co robią inni! Nie musisz chodzić na siłownię, jeśli czujesz się tam źle. Nie musisz biegać, jeśli Cię to męczy i na samą myśl masz ochotę wrócić z powrotem do domu. Rób to, co lubisz! Jest tak wiele aktywności, które mogą Ci pomóc osiągnąć sylwetkę, o której marzysz. Długie spacery, rower, rolki, basen, siłownia, fitness, zumba, taniec, pilates czy joga! Możesz robić wszystko, na co masz ochotę!

trening

Za szybko się poddajesz – jeśli do tej pory Twoje żywienie to kawa na śniadanie, szybki obiad na wynos w pracy i jedzenie czego popadnie, jak z niej wracasz. Nie łudź się, że po pierwszym tygodniu zmieni się wszystko. Potrzebujesz czasu i cierpliwości wobec siebie. To, co chcesz osiągnąć to PROCES, który trwa, a każdy jest inni, jedni potrzebują go więcej, inni mniej. Od jednego zdrowego posiłku nie schudniesz, a od jednego odstępstwa od diety nie przytyjesz.

Co zrobić, żeby Twoja dieta nie była katorgą? Proste wskazówki, które pomogą Ci schudnąć

  • Zadbaj o regularność swoich posiłków. Jedz 3 do 5 posiłków dziennie. Ostatni spożyj do 1-2h przed snem.
  • Pij wodę! Szczególnie między posiłkami. 1,5l do Twoje minimum, którego musisz pilnować.
  • Do każdego posiłku dodawaj warzywa i/lub owoce. Tak, możesz jeść owoce! To cenne źródło witamin i zdrowia. Nie wierz w te bajki, że od owoców się tyje. Możesz również jeść je po 18! To nie pora dnia decyduje o tym, czy tyjemy lub chudniemy.
  • Zadbaj o to, by w każdym posiłku było źródło BIAŁKA, TŁUSZCZY i WĘGLOWODANÓW. Jabłko, czy jogurt to nie posiłek!
  • Pozwalaj sobie na małe odstępstwa od diety. Masz ochotę na czekoladę? Zjedz 3 kostki i odłóż ją na miejsce. Chcesz zjeść pizzę ze znajomymi? Nie ma problemu, idź i zjedz kilka kawałków i potraktuj to jako jeden z Twoich posiłków.
O tym jak zbilansować zdrowy posiłek przeczytaj tutaj.

Jeśli dopiero zaczynasz, wprowadź te kilka małych zmian. Najczęściej to one wystarczą, by zobaczyć pierwsze efekty i poczuć się lepiej. Liczenie kalorii nie jest koniecznością! Jednak jeśli wolisz mieć wszystko pod kontrolą, to zapoznaj się z artykułem na temat diety w redukcji tkanki tłuszczowej.

Zacznij od małych zmian w Twoich codziennych nawykach żywieniowych i trwaj w nich cierpliwie!

Zobaczysz efekty i najważniejsze, zadbasz o swoje zdrowie. A noworoczne zmiany zostaną z Tobą na zawsze 🙂

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy

Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityce prywatności.