Suplementacja magnezem – sprawdź kiedy warto

SUPLEMENTACJA MAGNEZEM

Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków, który obok potasu jest głównym kationem wewnątrzkomórkowym organizmu. Bierze udział w wielu ważnych cyklach i przemianach. Niski poziom magnezu może się przyczynić do zaburzeń w wydzielaniu insuliny co zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę i insulinooporność.

Optymalne spożycie magnezu w codziennej diecie jest bardzo istotne, a badania wskazują, że dieta większości osób nie zawiera wystarczającej ilości produktów bogatych w ten składnik. Dobowe zapotrzebowanie na ten składnik wynosi od 300-400 mg. Można go dostarczyć spożywając m.in.

Jak to wygląda w liczbach?

PRODUKTZAWARTOŚĆ NA 100g PRODUKTU [mg]
Pestki dyni540
Otręby pszenne490
Kakao420
Migdały269
Kasza gryczana218
Soja216
Biała fasola169

Dostępność magnezu zawartego w preparatach farmaceutycznych zazwyczaj jest bardzo niewielka, dlatego warto uważać na to co serwują nam producenci aby uniknąć strat pieniędzy na lek, który nie działa.

WCHŁANIANIE

ZWIĄZEKBIODOSTĘPNOŚĆ
Tlenek magnezu4%
Chlorek magnezu9-11%
Mleczan magnezu9-11%
Asparaginian magnezu9-11%
Cytrynian magnezuok. 40%

Z powyższej tabeli zatem można wywnioskować, że najlepszym źródłem magnezu jest cytrynian magnezu, który jest niestety najrzadziej spotykanym na rynku. Producenci zazwyczaj stosują tlenek magnezu, którego wchłanialność jest niewielka.

Jak sprawdzić czy potrzebujemy suplementacji magnezu?

  1. Sprawdzić ilość magnezu w dobowej zbiórce moczu;
  2. Sprawdzić ilość spożytego magnezu w ciągu dnia na przestrzeni tygodnia poprzez obliczenie jego zawartości w produktach.

A więc czy warto suplementować magnez? Wszystko zależy od naszego trybu życia i potrzeb. Dobrym sposobem na uzupełnienie niedoborów tego pierwiastka jest picie naturalnej wody mineralnej takich jak Muszynianka lub Kryniczanka.

Pamiętajmy, że jest on dla nas niezbędny, jego niedobory prowadzą do zaburzeń rytmu serca, nadciśnienia tętniczego, niedokrwienia mięśnia sercowego, zmęczenia, braku energii i depresji.

@beyourselfbefit

Źródło:

Maria Iskra1 , Beata Krasińska2 , Andrzej Tykarski2 1 Zakład Chemii Ogólnej, Katedra Chemii i Biochemii Klinicznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu 2 Katedra i Klinika Hipertensjologii, Angiologii i Chorób Wewnętrznych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Magnez — rola fizjologiczna, znaczenie kliniczne niedoboru w nadciśnieniu tętniczym i jego powikłaniach oraz możliwości uzupełniania w organizmie człowieka

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy