Jak wybrać skuteczną przedtreningówkę?

JAK dobrać dla siebie ODPOWIEDNIĄ PRZEDTRENINGÓWKĘ?

Wszystko zależy od tego, jaki jest cel brania takiego preparatu, ponieważ część osób sięga po przedtreningówki chcąc zwiększyć pobudzenie , motywację, zaś inni chcą tylko podwyższenia poziomu tlenku azotu w mięśniach, czyli tzw. „pompy”, kolejni szukają preparatów wspomagających wytrzymałość, skupienie. A jeszcze inni chcą wszystkiego po trochę.

TRENING SZYBKOŚCIOWY, WYTRZYMAŁOŚCIOWO-SIŁOWY.

  • Jeżeli wykonujemy trening wytrzymałościowo-szybkościowo-siłowy, np:Sporty Walki (MMA, Boks, Kickboxing, BJJ, Zapasy itp.)
  • Football Amerykański
  • Crossfit
  • Hokej Na Lodzie lub Na Trawie
  • Tenis Ziemny i Stołowy

Najbardziej polecanymi środkami przedtreningowymi w tym przypadku będą takie, które zawierają głównie kofeinę, taurynę, tyrozynę, guaranę, oraz beta alaninę. Kofeina powszechnie znana jest z tego, że doskonale pobudza nas w krótkim czasie i to uczucie pozostaje na dość długo. Bo kto z nas wyobraża sobie w dzisiejszych czasach poranek bez filiżanki kawy? Z tym, że przed treningiem taka kawa to może być za mało, i wtedy właśnie można sięgnąć po „coś mocniejszego” czyli słynna przedtreningówka.

Ale jak trafić na dobrą?

Musimy wiedzieć jak działa dany składnik wypisany w tabeli z tyłu opakowania, żeby wiedzieć jakich efektów się spodziewać.

Pokrótce mała ściąga :

  • Kofeina – pobudzenie (szybkie i mocne)
  • Tauryna – pobudzenie układu nerwowego oraz rozluźnienie mięśni
  • Tyrozyna – pobudzenie, uczucie zmotywowania do działania
  • Guarana – działanie zbliżone do kofeiny, z tą różnicą, że pobudzenie w przypadku guarany trwa dłużej, ale jest mniej intensywne.
  • Beta Alanina – wytrzymałość, lekkie pobudzenie. W przypadku dużych ilości Beta Alaniny czujemy na początku lekkie swędzenie na skórze, nie przeszkadza to w niczym, a po prostu informuje nas, że przedtreningówka już „działa”.

Teraz, kiedy już wiemy co daje nam jaki składnik, musimy dobrać odpowiednie ich proporcje w zależności od naszego celu. Jeżeli zbliża się ciężki trening wytrzymałościowy, a chcemy zrobić go do końca, powinniśmy szukać preparatów bogatych w duże ilości Beta Alaniny.
Natomiast jeśli po prostu jesteśmy zmęczeni i znużeni całym dniem w pracy, szkole, czy innym miejscu, które wyczerpało nasze siły, powinniśmy szukać preparatów, w których składzie królują : Tyrozyna, Tauryna, oraz Kofeina lub Guarana. Takie mieszanki nie pozwolą nam usiedzieć w miejscu, a nasz trening będzie o niebo lepszy niż w przypadku kiedy się do tego zmuszamy.

TRENING SIŁOWY

Jeżeli ćwiczymy typowo siłowo, przedtreningówka powinna być wybrana zupełnie inaczej. Odchodzimy tutaj od pobudzenia, które może wręcz przeszkadzać, a skupimy się bardziej na dotlenieniu mięśni, zwiększeniu przepływu krwi oraz tlenku azotu w naszych mięśniach. W tym przypadku składnikami, na które powinniśmy zwracać uwagę najbardziej przy doborze przedtreningówki powinny być :

  • Kreatyna (zwiększa siłę)
  • Cytrulina (zwiększa wytrzymałość mięśniową)
  • Arginina (zwiększa ilość tlenku azotu w mięśniach, oraz poprawia przepływ krwi)
  • AAKG (to arginina wzbogacona o kwas alfaketoglutarowy, który wzmacnia działanie tego aminokwasu)

Więc wiedząc jak i co mniej więcej działa na nasz organizm, czas dobrać odpowiedni dla siebie produkt. Akurat w przypadku siłowych ćwiczeń dobór preparatu jest łatwiejszy ponieważ wszystkie działają podobnie. Po prostu jeżeli zależy nam na dobrym treningu i uczuciu pompy bez zbędnego pobudzenia, bo musimy np. zrobić trening późno po pracy, a chcemy normalnie spać po zakończeniu treningu, musimy szukać składu, w którym przeważają składniki, które wymieniłem wyżej.

TRENING MIESZANY

W przypadku treningu, podczas którego wykonujemy ćwiczenia siłowe przeplatane z wytrzymałościowymi i szybkościowymi, należy sięgnąć po przedtreningówkę mieszaną. Czyli taką, która będzie zawierać i składniki pompujące i pobudzające.


Podsumowując, czytajmy etykiety preparatów, które zamierzamy spożywać, i dobierajmy dla siebie takie, abyśmy byli zadowoleni z ich działania. Wybieraj także sprawdzone marki, wystrzegaj się przedtreningówek „spod lady” czy „od znajomego” oraz z podejrzanych stron internetowych, kupuj tylko w dobrych sklepach z odżywkami.

Wiele nieprzebadanych, nie sprawdzonych preparatów, które mają być przedtreningówkami, zawiera często dodatek nielegalnych substancji, które mogą spowodować wiele działań niepożądanych.

Najlepsze suplementy przedtreningowe znajdziesz tutaj

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry