Popraw siłę i wytrzymałość z Beta-alaniną

BETA – ALANINA – jeden aminokwas, wiele zalet

Beta – alanina jest to aminokwas wytwarzany endogennie w wątrobie, który ma udział w budowie białek. Suplement ten został dokładnie przebadany oraz został zaklasyfikowany przez organizację AIS. Zajmuje się ona badaniem suplementów diety dla sportowców. AIS uznała beta-alaninę za substancję o sprawdzonej i udowodnionej skuteczności, która nie szkodzi zdrowiu, usprawniając przy tym wydolność organizmu.
Beta alanina poza tym, że pomaga w budowie białek to również zwiększa poziom karnozyny w mięśniach. Karnozyna to związek, który działa hamująco na zmianę pH związaną z tworzeniem się podczas treningu w mięśniach kwasu mlekowego. Pozwala to na dłuższy i bardziej efektywny trening, przywraca też równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Beta-alanina podnosi wydolność organizmu i wspiera pracę mięśni.

Efektywność potwierdzona badaniami

Stosowanie beta-alaniny ma na celu głównie zwiększenie wydajności beztlenowej, co zostało potwierdzone w wielu badaniach naukowych. 28-dniowa podaż beta-alaniny w dawce 4-6g dziennie zwiększała poziom karnozyny w komórkach mięśniowych o 60% ! W innym badaniu, dowiedziono, że 30-dniowa podaż tego aminokwasu w dawce 4,8g dziennie, zwiększyła o 22% ilość powtórzeń wykonywanych w treningu siłowym amerykańskich futbolistów.

Korzystne wyniki uzyskiwano również podczas suplementacji beta-alaniny wraz z kreatyną. Zaobserwowano zmniejszoną podatność na zmęczenie, zwiększenie siły, mocy i beztłuszczowej masy ciała u sportowców stosujących suplementację. Jednak zmiany te występowały tylko wówczas, gdy suplementacji towarzyszył trening oporowy.

Plusy przyjmowania beta alaniny:

  • poprawia siłę i wytrzymałość,
  • przeciwdziała gromadzeniu się kwasu mlekowego,
  • regeneruje organizm po wysiłku,
  • zwiększa intensywność treningu,
  • wspiera budowanie masy mięśniowej,
  • poprawia wydolność organizmu.

Stosowanie beta – alaniny

4-5 gramów dziennie, przed i po treningu, aby zahamować działanie kwasu mlekowego oraz przyśpieszyć regeneracje po treningu.
Dobrym wyborem będzie z pewnością Gen Lab BetaGen, który w 4g zawiera 3600mg beta – alaniny.

Beta – Alaninę mogą stosować zarówno ciężarowcy, kulturyści, jaki i zawodnicy sportów wytrzymałościowych aby zmaksymalizować efekty treningowe.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy

Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityce prywatności.