Bądź swoim trenerem i stwórz idealny plan dla siebie

Czy możesz być sam sobie trenerem? Wiele osób zwłaszcza zaawansowanych szuka dla siebie optymalnego systemu treningowego, osiągają stagnacje i potrzebują nowego bodźca dla swojego organizmu. Jednym z rozwiązań jest zmiana planów treningowych.

Split, FBW, push, pull, legs, góra – Dół

Możliwości jest kilka, jeśli jednak każdy system zdążyliśmy już przerobić, pojawia się u nas nuda i stagnacja. W takiej sytuacji możemy śmiało łączyć ze sobą systemy treningowe. Jednym z ciekawych rozwiązań może być połączenie systemy Push, Pull, Legs oraz Góra – Dół. Dane systemy możemy połączyć w 4 bądź 5 treningów w tygodniu w zależności od naszych celów treningowych.

pull

Przykładowy 4 dniowy system

Poniedziałek – Push (Klatka, Nogi – czworogłowe uda, barki – przód, bok, oraz triceps)
Wtorek – Pull (Plecy, Nogi – dwugłowe uda, biceps, tył barków)
Środa – wolne
Czwartek – Góra
Piątek – Dół
Sobota – wolne
Niedziela – wolne

W takim systemie nogi trenujemy zarówno w dzień push, oraz pull. Dodatkowo w tygodniu mamy trening także całej góry oraz dołu. W zależności od priorytetów treningowych trening nóg można wykonać raz w tygodniu, w dzień dołu ciała, wtedy większą objętość będziemy mieli na górę ciała.

Przykładowy 5 dniowy system

Poniedziałek – Push (Klatka, barki – przód, bok, oraz triceps)
Wtorek – Pull (Plecy, biceps, tył barków)
Środa – Legs
Czwartek – wolne
Piątek – Góra
Sobota – Dół
Niedziela – wolne

Taki system będzie dobry dla osób zaawansowanych. Duża objętość treningowa w skali tygodnia. Trening nóg wykonujemy 2x w tygodniu, natomiast trening góry aż 3 x w tygodniu. W tym systemie można idealnie ułożyć plan pod swoje priorytety i cele treningowe, jest on jednak bardzo ciężki dla osób początkujących które powinny się skupić na podstawowych planach treningowych. Dwa dni wolne od treningu poświęcamy na rozluźnienie naszego ciała, odpoczynek, stretching. Taki system treningowy stosujemy ok. 8 tygodni po których robimy tygodniowy odpoczynek. Schodzimy z ciężaru i objętości tak aby nasze ciało mogło się zregenerować i przygotować na kolejny cykl treningowy.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy