Domowe sposoby na zakwasy

CO TO JEST DOMS?

DOMS (Delayed onset of muscle soreness ang. opóźniony zespół bólu mięśni), znany jako zakwasy, charakterystyczny ból odczuwany w mięśniach, po wysiłku fizycznym lub też codziennej czynności,  np. dłuższym spacerze.

Każdy choć raz doświadczył tego uczucia, znajome jest w szczególności osobom trenującym, które zmieniły swój plan treningowy jak i tym co zaczęli swoją przygodę, czy też wracają do treningów po dłuższej przerwie.

Jak się objawia?

Boli Nas partia, do której doszło do urazów przez co mięsień jest sztywny i obolały

sKĄD BIERZE SIĘ BÓL W MIĘŚNIACH?

Błędne jest stwierdzenie, że ból w mięśniach powstaje poprzez wydzielenie się kwasu mlekowego, ponieważ nie zostało to udowodnione. Ból to po prostu stan zapalny , dochodzi do niego gdy zbyt mocno obciążymy nieprzygotowany, nierozgrzany mięsień, przez co dochodzi do mikrourazów włókien mięśniowych.

Czy można ćwiczyć mając doms’y?

Wbrew pozorom, tak, nie ma żadnych przeciw wskazań,aby zrobić trening dnia następnego. Pod warunkiem, że nie będzie on bardzo intensywny.  Warto jednak ułożyć trening na ten dzień tak, aby zbyt nie obciążał bolącej partii. Na takim treningu nasza siła może być mniejsza jak i technika wykonywanych ćwiczeń może być nieprawidłowa, dlatego warto trenować z głową!

miesnie brzucha

DOMOWE SPOSOBY NA ZŁAGODZENIE DOMS

  • spożywaj dużo witaminy C, jest ona dobra na regeneracje mięśni (np. wiśnia,ananas,cytryna)
  • spożywaj dużo warzyw i jedz białko
  • zastosuj gorącą kąpiel, aby rozluźnić mięśnie
  • zastosuj zimny prysznic po treningu, zapobiega bolesnemu zapaleniu i spowalnia proces zapalny
  • weź prysznic, lecz zastosuj raz ciepłą raz zimną wodę, aby poprawić krążenie
  • rozciągaj się, to rozluźnia mięśnie
  • zadbaj o lekki ruch
  • zrób delikatny masaż bolącej części ciała
  • posmaruj się octem
  • pójdź na basen, woda rozluźnia mięśnie

Pamiętaj, przed następnym treningiem zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę, aby przygotować mięśnie do pracy! Mam nadzieje, że ten artykuł okazał się być pomocny. Jednak na przyszłość pamiętaj o rozgrzewce i o tym, aby nie przeciążać się za bardzo, ponieważ może dojść do zerwania mięśnia.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy