Tłumaczymy jak poprawnie wykonywać pompki!

Jak bezbłędnie zrobić pompkę?

Pompka to podstawowe ćwiczenie każdego adepta nie tylko siłowni. Jest to podstawowy ruch który każdy jest w stanie wykonać. Kształtuje ono nie tyko naszą klatkę piersiową ale wzmacnia cały core, obręcz barkową oraz ramiona. Jednakże klasyczna pompka nie jest wcale taka łatwa do wykonania jak się wydaje.

Możesz powiedzieć że nie mam racji, możesz robić 100 pompek, ale czy robisz je poprawnie?
Przybliżę Ci jak powinna wyglądać prawidłowa pompka i jak progresować, aby ją wykonać.

Dziewczyno, Ty też nie bój się męskich pompek! Jest to najlepsze ćwiczenie dla Ciebie aby kształtować siłę, dla Ciebie będzie to bardzo przydatny poradnik jak nauczyć się pompek.

Jeżeli tak wygląda Twoja pompka, to wiedź, że robisz to ŹLE!

Luźne pośladki, pogłębiona lordoza lędźwiowa, łopatka nie ściągnięta, taka pozycja pompki jest niestety szkodliwa dla Twojego ciała.

pompka
prawidłowo wykonana pompka z użycie skrzyni
  • Ręce połóż na boxie,
  • Wkręć łokcie do wewnątrz, one nadadzą Ci tor ruchu,
  • Ściągnij łopatkę,
  • Napnij brzuch i pośladki,
  • Kontrolowanym ruchem opuść się do boxa, na wysokości mostka.

Ta pozycja zapewni Ci maksymalne zaangażowanie klatki piersiowej, bezpieczną pozycje przez cały ruch, oraz pozwoli wzmocnić wcześniej wspomniany core, obręcz barkową, klattę, ramiona.

Progresować możemy wysokością boxa, na zdjęciu widać najwyższą wysokość. Jeżeli ta wysokość nie będzie już dla Ciebie wyzwaniem, opuść boxa niżej, potem niżej aż zejdziesz do samej ziemi. Taka progresja pozwoli Ci pracować od początku z męską pompką, im ręcę są wyżej, tym jest łatwiej, dlatego pilnuj prawidłowej pozycji i progresu mądrze.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy