Zacznij od podstaw – nauka przysiadu

Przysiad jest jednym z podstawowych ćwiczeń wielostawowych. Prosty, a zarazem trudny ruch wstawania i siadania, który w ciągu dnia wykonywany jest kilkadziesiąt razy.

przysiad


W dzisiejszych czasach wiele osób ma problemy z tą pozycją. Wszystko przez to, że siedzący tryb życia nie jest naszym sprzymierzeńcem, a niestety siedzimy coraz więcej. Świetnym przykładem są małe dzieci, które bawiąc się przyjmują pozycje przysiadu, co jest naturalne dla organizmu. Coraz więcej osób ma problemy z osiągnięciem tej wbrew pozorom, naturalnej pozycji. Wykonywanie danego ćwiczenia pozwala na zachowanie mobilności w danym wzorcu ruchowym oraz doskonale go utrwala.
Przysiady są idealnym ćwiczeniem dla treningu nóg, pozwalają świetnie rozwinąć mięśnie pośladków, czy mięśnie ud.

Zasady wykonywania przysiadów:

  • Sztangę trzymamy na górnej części pleców (m. czworoboczny),
  • Rozstaw stóp na szerokości barków(może być nieco szerzej),
    -Dłonie trzymamy na sztandze w równej odległości,
    -Nadgarstki proste,
    -Łokcie wkręcamy pod sztanę,
  • Wytwarzamy rotacje zewnętrzną wkręcając stopy w ziemię,
    -Kolana rozpychamy na zewnątrz,
    -Napinamy brzuch,
    -Oddychamy przeponą,
    -Ruch rozpoczynamy od cofnięcia biodra w tył,
    -Wzrok kierujemy przed siebie.
przysiad

Ciągłość wykonywania przysiadów daje ogrom korzyści dla organizmu takie jak, zwiększenie siły, wytrzymałości mięśniowej, co w przełożeniu na normalne życie znacznie usprawni samo funkcjonowanie. Przysiad obok martwego ciągu powinien znaleźć się w każdym planie treningowym zarówno dla osób początkujących jak i zaawansowanych.

https://www.budujmase.pl/trening/przysiad-technika-efekty-i-stopniowanie-trudnosci.html
www.crossfit.com

Podoba Ci się? Udostępnij!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Drukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Polecamy

Przewiń do góry